فارسی     العربیه     English 

آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) و مدارس نسل آفتاب

آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) و مدارس نسل آفتاب

آئین افتتاح رسمی مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) و آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و مدارس نسل آفتاب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) در آغاز این مراسم که با حضور 300 نفر از طلاب در مجتمع ثامن الحجج(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر نبی رحمت (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رویکرد اصلی مدارس حضرت مهدی (عج) را «تربیت جامع طلاب دانست» و گفت: لازم است طلاب ما اخلاق‌مدار، انقلابی، عُقلایی، متدین، متعادل، مهربان، اهل جذب حداکثری و اهل مدارا باشند و به خلآهای اجتماعی توجه کنند.

رئیس مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) همچنین خطاب به طلاب تاکید کرد: ما الگویی جامع‌تر از مقام معظم رهبری نداریم، لذا طلاب تا اهل صمیمیت نباشند و با مردم صمیمانه و طبیبانه رفتار نکنند کار به جایی نمی‌برند.

عادت به مطالعه از اسباب مهم موفقیت طلاب است

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، به ارزش قدر دانستن فرصت عمر برای کسب فضیلت‌ها پرداخت و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص زندگی انبیاء، اولیا و بزرگان دین، غنیمت شمردن زمان و فرصت‌هاست و این یک درس برای مسلمانان و به ویژه جوانان است که باید فرصت کوتاه عمر را برای کسب علم، دانش و معرفت غنیمت شمرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به تعبیر «طبیب دوار بطبه» در خصوص پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و ابراز کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) نبی گرامی اسلام(ص) را به طبیب و پزشکی که خود به دنبال نیازمندان به طبابت می‌گشت و به آن‌ها مراجعه می‌کرد، تشبیه کرده است؛ پیامبر اکرم(ص) به انتظار افراد نمی‌نشست تا به او مراجعه کنند بلکه این پیامبر(ص) بود که به سراغ مردم برای دعوت به اسلام می‌رفت؛ بنابراین تبلیغ دین تنها در منبر مسجد نیست، رسول گرامی اسلام(ص) از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده می‌کردند و همه جا را منبر و مسجد می‌دانستند و ما نیز باید آن حضرت را الگو قرار دهیم.

توکل حقیقی، رمز صلابت و شجاعت رهبری است

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت توکل بر خداوند در امور اشاره و با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ممتاز رهبر معظم انقلاب توکل حقیقی بر خداوند است، اظهار کرد: صلابت، شجاعت، مقاومت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر مستکبران و نهراسیدن از تهدیدات آنان، نتیجه توکل خالصانه و حقیقی مقام معظم رهبری به پروردگار است.

استاد مطرح حوزه علمیه مشهد، عنوان کرد: کسی که به نصرت الهی باور و در مسیر حق به خدا توکل داشته باشد، دیگر قدم‌هایش نمی‌لرزد و اراده‌اش سست نمی‌شود و از هیچ چیز جز خداوند ترس نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه دین اسلام با ندای آسمانی «بخوان» آغاز شده و بزرگان دین همواره نسبت به مطالعه اهتمام ویژه داشته‌اند، طلاب جوان را به انس با کتاب توصیه و اظهار کرد: کتاب خوب علاوه بر علم و دانش به انسان بصیرت می‌دهد تا شعاع دید خود را گسترش دهد و مطالعه فراوان یکی از اسباب‌های مهم موفقیت طلاب است.

مطالعه از الزامات یک خطیب برای منبر است

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه مطالعه از الزامات یک خطیب برای منبر است، ابراز کرد: مطالعه از ضروریات یک خطیب است، یک منبری برای موفقیت باید به مطالعه منظم روزانه عادت کند و همواره در حال افزایش اطلاعات و دانش خود باشد.

تولیت آستان قدس رضوی مطالعه فراوان را از دیگر ویژگی‌های ممتاز رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: پر مطالعه بودن رهبری از ویژگی‌های ممتاز معظم له است، گاهی رهبری معظم برای یک سخنرانی ده‌ها ساعت مطالعه می‌کنند و خود می‌فرمودند «من هیچگاه بدون مطالعه نمی‌خوابم».

شایان ذکر است، در پایان مراسم، یکی از طلاب مدارس حضرت مهدی (عج) در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی به لباس روحانیت مزین شد.

اشتراک‌گذاری

عضویت در خبرنامه

فهرست مطالب

پویش سراسری هدیه ماندگار به امام زمان(عج)