فارسی     العربیه     English 

بازدید شهردار جناب آقای قلندر شریف

شهردار مشهد: مجتمع حضرت مهدی (عج)، آسیب‌های اجتماعی منطقه را کاهش می‌دهد/ وظیفه داریم از پروژه حمایت کنیم

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” column_direction=”default” column_direction_tablet=”default” column_direction_phone=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” row_border_radius=”none” row_border_radius_applies=”bg” overflow=”visible” overlay_strength=”0.3″ gradient_direction=”left_to_right” shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” column_element_direction_desktop=”default” column_element_spacing=”default” desktop_text_alignment=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_backdrop_filter=”none” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” column_link_target=”_self” column_position=”default” gradient_direction=”left_to_right” overlay_strength=”0.3″ width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” animation_type=”default” bg_image_animation=”none” border_type=”simple” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

محمد‌رضا قلندر شریف شهردار مشهد مقدس و هیئت همراه ضمن بازدید از محل پروژه تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج) استاد نظافت در این دیدار ضمن خوشامدگویی با اشاره به سابقه، تأسیس و مأموریت‌های مجتمع حضرت مهدی (عج)، بیان کرد: ما به دل معرکه آمده‌ایم و معتقدیم اگر همه احساس مسئولیت کنیم، این کار خیر محدود نمی‌ماند و آثار و برکاتی دارد که فوق تصورات خواهد بود.

مجتمع حضرت مهدی (عج)؛ الهام بخش برای نهادی علمی و حوزوی کشور

این استاد حوزه و دانشگاه یکی از برکات مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) را برندسازی برای شهر مشهد دانست و گفت: خراسان همیشه الهام بخش بوده است، این مجتمع هم می‌تواند علاوه بر اینکه افتخاری برای خراسان باشد؛ الهام بخش برای فعالین فرهنگی-تربیتی و تمام نهادی علمی و حوزوی باشد و مدل جدید تعامل حوزه با مردم را ترسیم می‌کند.

وی تأکید کرد: ساختمان آدم را تربیت نمی‌کند، بلکه فکر، برنامه و مدل‌سازی مهم است. سعی نموده‌ایم طلابی تربیت کنیم که خود را بدهکار خلق خدا بدانند؛ معتدل، عاشق و دل‌سوز باشند. دل بسته این عالم نباشند و آنچه تکلیف است انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان سپس گفت: مدارس علمیه مجتمع حضرت مهدی (عج) تنها مدارس علمیه‌ای است که سند برنامه‌ای دارد و با عمل به رسالت خود، بنای نیروسازی دارد؛ چراکه یکی مهمترین معضلات کشور را فقدان نیروی کارآمد می‌داند.

ما به دنبال مدل‌سازی و ریل‌‌گذاری تربیتی هستیم

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال مدل‌سازی و ریل‌‌گذاری تربیتی هستیم و در مقایسه با مجموعه‌های دیگر، خداوند متعال خیلی مدد کرده است. ابتکاراتی هم داشته‌ایم، اسناد را به همه ارائه داده‌ و بُخل هم نورزیدیم.

استاد نظافت با ذکر این نکته «کتاب الگوی تربیت جامع طلاب» از محصولات علمی مجتمع، توسط حوزه علمیه قم برای سبک‌سازی به حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: لزومی ندارد طلاب ما به صحن شورای شهر برود، یا کارگردان یا پزشک بشود، بلکه وظیفه دارد نرم افزار فکری و دلی جامعه را تأمین کنید.

مجتمع حضرت مهدی (عج)، امنیت نرم را در منطقه ایجاد کرده است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: مجتمع حضرت مهدی (عج) امنیت نرم را در منطقه ایجاد کرده است، اگر از فرزندان این منطقه مراقبت کنیم، بهترین افراد تربیت خواهند شد. باید برنامه داشته باشیم که از دل محرومیت چگونه انسان‌های فرهیخته ساخته می‌شوند.

رئیس مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) در نهایت تصریح کرد: تکمیل ساخت پروژه مجتمع یک اتفاق مبارک است و مسئولان کشوری و شهری اگر اعتقاد به اهمیت موضوع دارند، لازم است تمام انرژی را پای کار بیاورند، پشتیبانی کنند و به ما بگویند به کار اصلی خود بپردازید و در خط مقدم نیرو تربیت کنید.

اولویت ما حمایت از حوزه‌های علمیه است

شهردار مشهد مقدس سپس در سخنانی اظهار داشت: در موضوعات فرهنگی و دینی اولویت ما حوزه‌های علمیه هستند چرا که آینده اسلام، دین و نظام به آن گره خورده است.

محمدرضا قلندر شریف با یادآوری حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری، مراجع معظم و علمای اعلام از فعالیت‌های استاد نظافت، ابراز کرد: مسئولان باید مسئولیت کار را خود را بر عهده بگیرند و ما از پروژه حضرت مهدی (عج) حمایت می‌کنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین آقای نظافت وزنه‌ای در حوزه علوم دینی در کشور است، کار ایشان خدایی و ماندگار است.

مجتمع حضرت مهدی (عج)، آسیب‌های اجتماعی منطقه را کاهش می‌دهد

وی در ادامه بیان داشت: با وجود مجتمع حضرت مهدی (عج) در منطقه رسالت، بسیاری از مسئولیت‌های شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد؛ بنابراین وظیفه داریم از این پروژه حمایت کنیم. برنامه‌های مجتمع ریشه‌ای و پیشگیرانه است و این سرمایه‌گذاری مثبت و یکی از افتخارات خواهد بود.

لازم به ذکر است، در ابتدای جلسه مهندس فخار، معاون عمرانی و آقای پیوندیان مدیر هماهنگی و نظارت مجتمع به ارائه نکاتی پرداختند و مباحث «ترافیک، حمل و نقل، حضور جمیعت، تعریض خیابان، مشکلات منطقه، محدوده و مسائل شهرسازی» از جمله موارد مورد گفتگو بود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” column_direction=”default” column_direction_tablet=”default” column_direction_phone=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” row_border_radius=”none” row_border_radius_applies=”bg” overflow=”visible” overlay_strength=”0.3″ gradient_direction=”left_to_right” shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” column_element_direction_desktop=”default” column_element_spacing=”default” desktop_text_alignment=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_backdrop_filter=”none” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” column_link_target=”_self” column_position=”default” gradient_direction=”left_to_right” overlay_strength=”0.3″ width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” animation_type=”default” bg_image_animation=”none” border_type=”simple” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_gallery type=”image_grid” images=”5722,5719,5731,5720,5721,5723,5725,5729,5724,5727,5728,5726,5730,5732,5733″ image_grid_loading=”default” layout=”4″ item_spacing=”default” gallery_style=”7″ load_in_animation=”none”][/vc_column][/vc_row]

اشتراک‌گذاری

عضویت در خبرنامه

فهرست مطالب

پویش سراسری هدیه ماندگار به امام زمان(عج)