استاد محسن قرائتی

دو حوزه داریم که این‌ها برتری‌هایی دارند بر باقی حوزه‌ها، مثلا در کنار درس یک دور قرآن هم می‌بینند، در کنار درسش یک دور نهج البلاغه هم می‌بینند. تربیت طلبه‌های ما تربیت قرآنی باید باشد. متاسفانه قرآن اصل نیست برای ما، ولی خب الحمدلله کم‌کم یک خبرهایی شده که مثلا همین حوزه علمیه‌ای که آقای نظافت درست کرده قرآن و نهج‌البلاغه کنار درس آن‌ها هست. اینکار قبلا نبوده، حالا راه افتاده، ولی تا آنجایی‌که من سراغ دارم، بهترین مدرسه‌ای که در ایران هست، مدرسه حاج آقای نظافت در مشهد است.

سیاست آقای نظافت، یک سیاست باز است، یعنی اگر این مدرسه استخر دارد، می‌گوید بچه‌های محله هم بیایند در همین استخر. اگر زمین ورزشی دارد، بچه‌های محله هم بیایند در همین زمین، این یک نگاه باز است که برای خودمان نخواسته باشیم. ایشان می‌گفت در جهت خودسازی ما تنظیف مدرسه را بر دوش خود طلبه‌ها گذاشتیم، خودشان جارو کنند، خودشان ظرف‌ها رو بشورند.

توسعه این پروژه کار بسیاری خوبی است و وقتی مطلع شدم از این برنامه‌ها، خیلی دلم می‌خواست پول می‌داشتم، حتی یک حجره را من بسازم، چون خیلی مهم است. کمک به آقای نظافت کمک به اسلام است. طلبه‌هایی که ایشان تربیت می‌کنند علاوه بر طلبه‌های علمی، طلبه‌های قرآنی حدیثی و تبلیغی هم هستند، اگر می‌توانید کمک کنید، کمک بدهید که بعدا پشیمان خواهید شد، خدایا بیان و مال علم و آبروی و سلامتی و هر نعمتی که به ما دادی یادمان بده که کجا خرج کنیم.

در دیدار با اعضای دبیرخانه پویش وقف برای تربیت-فروردین ۱۳۹۸

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}