بازدید اعضای مجمع فعالین رسانه حوزه علمیه خراسان

اعضای مجمع فعالین رسانه حوزه علمیه خراسان در بازدید از مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، استاد نظافت در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد سید عزیز مقاومت و مجاهد بزرگ سیدحسن نصرالله، یکی از امتیازات حزب‌الله را خوب و موفق عمل کردن در عرصه رسانه دانست و گفت: ما در حوزه رسانه خیلی ضعف داریم، خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: وَ قالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی‏ أَصْحابِ السَّعیرِ» اگر بشنویم یا تعقل و اندیشه کنیم، در میان دوزخیان قرار نمی‌گیریم، یعنی تولیدات بهتر از این هم می‌توانیم درست کنیم اما همین‌هایی که موجود هست توزیع خوبی ندارد و برای این باید فکری کرد.

فعالان رسانه‌ای از ذوق و موهبت خدادادی در چارچوب تکلیف خود استفاده کنند
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایت «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» گفت: اگر کسی از زمانه‌اش غافل نباشد، لوابس به او هجوم نمی‌آورد، الان جریان حزب‌اللهی گرفتار لوابس هستند، لوابس یعنی مرتبا شبهه درست می‌کنند و نمی‌دانند تکلیف چیست؟ یک بخشی از این عدم فهم این است که از زمانه غافل است، یعنی وقتی انسان توجه نکند در چه جامعه‌ای است فرصت پیدا می‌کند که عیب‌های یکدیگر را بزرگ کنند. الحمدالله الان سپاه و مجلس و دولت و همه احزاب با صدای واحد درباره مسئله فلسطین سخن می‌گویند، این نشان دهنده وحدت و یک صدایی است، اما روز بعد از این اتفاق غرور انگیز، مجدد شروع به بحث‌های اختلاف‌انگیز می‌کنیم، خب این نشان می‌دهد که نشناختیم در چنین جامعه‌ای هستیم و اقلیتی شدیم که می‌خواهد ادای اکثریت را دربیاورد، این خطرناک است، مواظب باشید به این شکاف اجتماعی دامن نزنیم.
استاد نظافت ضمن تاکید بر شناخت وظیفه و اولویت‌ها تصریح کرد: وقتی وظیفه اصلی‌مان که تبیین است را انجام ندادیم، تبیینی که به گوش مخاطب برسد دچار اشتباه می‌شویم، یکی از غصه‌های پیوسته من همین است که در قضیه سیدحسن هم اتفاق افتاد، یعنی خبرهایی آمد نسبت به شادی عده‌ای، بعد شما می‌شنوید همه می‌گویند برویم فرودگاه تا اعزام بشوند لبنان، خب وظیفه اصلی اکثر ما این نیست.
وی ادامه داد: فعالان رسانه ذوق خدادادی و موهبتی را دارند که باید از این موهبت خدادادی استفاده کرد و آموزش داد به نحوی که ابتداءاً تقوای خودمان از دست نرود، قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً، اگر ما خودمان اخلاص نداشته باشیم سهمی نداریم ولو اینکه موفق هم باشیم، لذا باید در چارچوب حرکت کنیم و تکلیفمان را به نحو صحیح انجام بدهیم و اولویت‌ها را بشناسیم زیرا در روایتی از امیرالمومنین(ع) داریم: مَنِ اشتَغَلَ بِغَيرِ المُهِمِّ ضَيَّعَ الأهَمَّ، هر كس به چيزى كه مهمّ نيست بپردازد، آنچه را كه اهميت بيشترى دارد از دست مى‌دهد. بنابراین اگر اهل اخلاص باشیم همدیگر را نمی‌زنیم و جای تعجب است، همه‌ی انقلابی‌ها مدافع وحدت شیعه و سنی‌اند اما مدافع وحدت شیعه و شیعه نیستند! لذا باید با حفظ مواضعمان، مشترکات را تقویت کنیم و روی دنده لجبازی نیفتیم.

فعالان رسانه‌ای باید مرام‌نامه بنویسند و تولید ادبیات کنند
استاد نظافت در پایان سخنان خود توصیه کرد: فعالان رسانه‌ای باید بنشینند مرام‌نامه بنویسند، که اصول کارمان، مبنای کارمان و خط قرمزها چیست، کجا باید انتقاد کنیم، چگونه انتقاد کنیم تا مخاطب لج نکند، باور کنید دچار بی‌تقوایی هستیم، همه افراد و مسئولین جمهوری اسلامی رفقای ما و نیروهای جنگ هستند ولو اینکه در هر جریان سیاسی باشند، پس باید وجه مشترکمان را بگیریم و نگذاریم آن‌ها بیش‌تر فاصله بگیرند و حداقل نگذاریم این اشتراکات کمتر شود، نقش شما فعالان رسانه‌ای بسیار مهم است در وحدت واقعی، در ترویج، هم‌افزایی، در تولید جملاتی که افراد را قانع کند، با جملاتی حرف بزنیم که مخاطب را به اقناع برساند و ما وظیفه داریم افراد جامعه را تعدیل کنیم و وسط قرار بدیم لذا تولید ادبیات کنید، نقش شما فعالین رسانه‌ در تولید ادبیات بسیار مهم است، این موضوع نیازمند گفت و گو است.

در پایان این دیدار صمیمی، برخی از اعضای حاضر نکاتی را ارائه و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}