اگر انسان‌ها تربیت نشوند، هرچه باسوادتر خطرناک‌تر می‌شوند/ استمرار عمر با باقیات و الصالحات

هفتمین مجمع خیرین و معتمدین مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) به همت بنیاد خیرین، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و دکتر عبدالرضا حدادیان مدیر عامل بنیاد خیرین مجتمع در محل مسجد پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج)، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ابتدا با اشاره به حدیث شریف نبوی «مَا خُلِقْتُمْ لِلْفَنَاءِ بَلْ خُلِقْتُمْ لِلْبَقَاءِ» گفت: هر انسانی میل به جاودانگی دارد، انسان‌ها دوست ندارند بمیرند زیرا میل به جاودانگی دارند، چون ما ذاتمان میل به ابدیت دارد و برای باقی بودن آفریده شدیم نه برای فانی شدن، بنابراین ما مسافر منزل ابدیت هستیم، سفری را شروع کرده‌ایم و مرحله به مرحله این مسیر را داریم طی می‌کنیم.

رئیس مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با تاکید بر اهمیت باقیات‌الصالحات، گفت: برای اینکه میل به جاودانگی اشباع شود، اسلام پیشنهاد کرده است که اهل باقیات‌الاصالحات باشیم تا عمر شصت سال‌ تبدیل به ابدیت شود، به همین دلیل خداوند متعال می‌فرماید بیایید با من تجارت کنید و تاجر الغرور نباشید زیرا آنچه که از خودمان در دنیا باقی می‌گذاریم تاجر الغرور است ولی آنچه که ما با خودمان به آن دنیا می‌بریم باقیات‌الصالحات است.

استمرار عمر با باقیات‌الصالحات

استاد عالی حوزه علمیه خراسان افزود: با باقیات‌الصالحات عمر استمرار پیدا می‌کند، اگر انسان فرزندش اهل نماز باشد و کار خیر انجام بدهد یا مسجد بسازد، با همه این‌ها عمر انسان ادامه می‌یابد، ممکن است بندگان خداوند فراموش کنند اما خداوند این خیرات را فراموش نمی‌کند، بنابراین توجه به این که ما مسافر منزل ابدیت هستیم بسیار مهم است و خیلی سخت است این ابدیت را با شصت سال زندگی دنیا آباد کنیم. پس باید از لحظه لحظه این دنیا استفاده کنیم و اولین گام برای آباد کردن زندگیمان این است که همه اعمال خود را برای خدا انجام بدهیم و گام دیگر یادگار خوب به جا بگذاریم مثل فرزند خوب، شاگرد خوب و بنای خوب یادگار بگذاریم تادر این بنای خوب، انسان‌های خوب تربیت شوند.

اگر انسان‌ها تربیت نشوند، هرچه باسوادتر خطرناک‌تر می‌شوند

استاد نظافت با بیان اهمیت تربیت نسل آینده تصریح کرد: اصل بر باسواد شدن نیست بلکه اصل بر تربیت است، زیرا اگر انسان‌ها تربیت نشوند هرچه باسوادتر بشوند خطرناک‌تر می‌شوند، روح حاکم در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) تربیت است و در بخش‌های مختلف، هدف تربیت است.

اسلام دین قناعت نیست!

وی در ادامه گفت: رمز و راز انفاق‌های فراوان اهل بیت (ع) در این است که آن‌ها خودخواهی آگاهانه دارند، ولی ما خودخواهی آگاهانه نداریم، ما هم خودخواهی را دوست داریم ولی به خود دنیوی علاقه داریم چون ما دو نوع خود داریم خود دنیوی و خود معنوی، هر کس خود معنوی خود را بشناسد به درجات بالا می‌رسد.

استاد نظافت در پایان سخنان خود توصیه کرد: برای آخرت خود به کم قانع نشویم ولی در رسیدن به مقام و پول و ماشین قانع باشیم، ثروت می‌آید و می‌رود، ثروت مثل آب است اگر در جایی راکد بماند می‌گندد ولی آبی که در جریان باشد زلال می‌ماند بنابراین اگر انفاق کنیم خداوند به فرشته‌ای از فرشتگانش می‌گوید جای آن پول را پُر کند، اگر هم انسان پول ندارد واسطه کار خیر شود زیرا این وساطت هم باقیات‌الصالحات است.

گفتنی است در انتهای هفتمین مجمع دکتر عبدالرضا حدادیان مدیر عامل بنیاد خیرین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر مجاهد کبیر سیدحسن نصرالله و سردار سرافراز اسلام نیلفروشان، از فعالیت‌‎های انجام شده در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) و برنامه‎های آتی کلان پروژه جهان تشیع توضیحاتی را ارائه داد.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}