اقلیت مصلحی که سرنوشت جوامع دست آن‌هاست

هشتمین مجمع خیرین و معتمدین مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) به همت بنیاد خیرین، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و دکتر عبدالرضا حدادیان مدیر عامل بنیاد خیرین مجتمع در محل مسجد پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج)، استاد نظافت در آغاز سخنان گفت: هر جامعه‌ای دو اقلیت دارد و یک اکثریت؛ یک اقلیت، اقلیت مفسد است که کارشان مکیدن خون مردم و دزدی و تباهی در جامعه است؛ دوم اقلیت مصلح است که دغدغه‌مند و احساس مسئولیت می‌کنند و سعی دارند بی‌تفاوت نباشند. در کنار این دو اقلیت یک اکثریتی هم هستند که در حال زندگی در جامعه هستند.بدانید سرنوشت جوامع دست اقلیت‌هاست، کسانی که این انفاق‌ها و خیراتی که انجام می‌دهند جزء اقلیت مصلح جامعه قرار می‌گیرند یعنی ایمان عادی ندارند بلکه سعی می‌کنند اثرگذار باشند.

رئیس مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با اشاره به آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَاللّهِ» اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید: «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد ياران خدا باشيد»، خدایی که ما می‌شناسیم احد و بی‌نیاز است، علت اینکه خداوند بی‌نیاز است ولی از مومنین کمک خواسته است این است که امیرالمومنین (ع) فرمود: خداوند در حال آزمایش مومنان است، مراقب باشیم در این آزمایش‌ها سربلند باشیم.

استاد حوزه علمیه خراسان با تاکید بر نامه 21 نهج‌البلاغه «قَادِمٌ عَلَى مَا قَدَّمَ» گفت: خدایا کم ما را بپذیر زیرا ما از خودمان چیزی نداریم و همه دارای هایمان از توست، پس این ثروتی که در دنیا کسب می‌کنیم و بخشی از آن را در راه تو می‌دهیم یعنی در راه ابدیت خودمان انفاق کردیم چون خداوند بی‌نیاز است، ما در آن دنیا مواجه می‌شویم با همین صدقات و خیرات و خوبی‌هایی که از این دنیا فرستادیم و هر کسی قدم می‌گذارد بر آنچه که خودش پیش فرستاده است.

واقف شدن یعنی تبدیل عمر محدود دنیا به ابدیت

استاد نظافت در ادامه خاطرنشان ساخت: به ابدیت خود فکر ‌کنید زیرا ما برای نابودی آفریده نشدیم بلکه آفریده شدیم برای ابدیت، کسانی که اهل انفاق و صدقه و باقیات‌الصالحات هستند به ابدیت فکر می‌کنند. بنابراین باید بگوییم واقف شدن یعنی برجا گذاشتن باقیات‌الصالحات؛ واقف شدن یعنی تبدیل عمر محدود دنیا به ابدیت، حال واقفین گاهی مسجد می‌سازند، گاهی پل یا درمانگاه می‌سازد و گاهی آدم تربیت می‌کنند، بهترین یادگار تربیت انسان‌هاست.

وی ادامه داد: کسانی که اهل وقف و خیرات هستند بار خودشان را سبک می‌کنند، با انفاق انسان روحش را سبک می‌کند، مومن از سبک‌باری لذت می‌برد، این سبک‌باری ویژه واقفان و مجاهدان در راه خداست، اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمۡوَٰلَهُم بِٱلَّيۡلِ وَٱلنَّهَارِ سِرࣰّا وَعَلَانِيَةࣰ»، در این آیه انفاق علنی برای این است که دیگران برای انجام کار خیر تشویق بشوند، ثروت وقتی خوب است که انسان ذلیل آن نباشد زیرا ثروت مثل آب می‌ماند اگر راکد بماند می‌گندد ولی اگر در جریان باشد زلال و شفاف می‌ماند.

گفتنی است در انتهای هشتمین مجمع خیرین و معتمدین دکتر عبدالرضا حدادیان، مدیرعامل بنیاد خیرین در جمع حاضرین توضیحاتی پیرامون پیشرفت‌ها و فعالیت‌‎های انجام شده در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) و برنامه‌های آتی پروژه، مدارس علمیه و مدارس آموزش و پرورش، مراکز فرهنگی وابسته و گستره فعالیت آن ارائه داد.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}