برنامه‌های مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، نیاز امروز و آینده جوامع اسلامی است

برنامه‌های مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، نیاز امروز و آینده جوامع اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید سرور عباس نقوی، به نمایندگی از جامعة المصطفی (ص) هندوستان ضمن بازدید از کلان پروژه مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با استاد محمدجواد نظافت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج)،  حجت‌الاسلام والمسلمین نقوی در این دیدار با تمجید از فعالیت‌ها و اهداف عالی مجتمع در عرصه‌های تربیتی آموزشی، گفت: در آموزه‌های دینی «تربیت» نقش کلیدی را در جامعه ایفا می‌کند و حتی بدون تربیت، «آموزش» معنایی ندارد و اکنون جامعه اسلامی نیاز دارد هرچه بیشتر به حوزه‌های تربیتی بپردازد.

این مدرس حوزه علمیه در دهلی ادامه داد: در کشور هند حوزه‌های علمیه فراوانی وجود دارد که نیازمند فراگیری مباحث غنی تربیتی هستند، چراکه در روش‌های سنتی و نوین تحصیلی، برای ارتباط با نسل‌ جدید هرکدام اقتضائات جداگانه‌ای را می‌طلبد.

دبیرکل موسسه فرهنگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هند، خاطرنشان کرد: شیعیان هند بخش عمده‌ای از جمعیت مسلمان را در این کشور شامل می‌شوند که مطابق آخرین آمارهای ارائه شده بالای 50 میلیون نفر می‌باشند که برای ورود جدی مباحث تربیتی به ابعاد زندگی آن‌ها، نیازمند برنامه‌‌ریزی هستیم.

حجت‌الاسلام عباس نقوی، برنامه و اقدامات مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) را نیاز امروز و آینده جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: این مجتمع مبارک برای من الگویی جامع تربیتی است و با کمال افتخار در کشور هندوستان از همین روش الگو می‌گیرم.

شایان ذکر است، بازدید از پروژه و حضور و سخنرانی در جمع طلاب شعبه یک و شعبه سه مدارس علمیه حضرت مهدی (عج)؛ از دیگر برنامه‌های دبیرکل موسسه فرهنگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هند بود.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}