صحبت های دکتر قالیباف
رئیس مجلس پس از بازدید از مجتمع تربیتی و آموزشی حضرت مهدی(عج) در مشهد:
پروژه مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) نمونه موفق استفاده از ظرفیتهای مردمی است
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از کلان پروژه احداث مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(عج) استفاده از ظرفیت مشارکت و کمکهای مردم و خیرین را نمونهای موفق از استفاده از ظرفیتهای مردمی دانست و تأکید کرد: در همین شرایط سخت اقتصادی با کمک مردم و خیرین طی دو سال ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تربیتی آموزشی اختصاص داده شده است که نشان میدهد مردم پای کار هستند البته اگر ما مسئولان فرصت را برای آنها فراهم کنیم و اجازه نقشآفرینی به آنها را بدهیم.
به گزارش روابط عمومی مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج)، دکتر محمدباقر قالیباف، عصر جمعه 31 شهریور 1402، پس از بازدید از محل پروژه مجتمع تربیتی و آموزشی حضرت مهدی(عج) در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه که به همت برادر عزیز و رزمنده دوران دفاع مقدس حجتالاسلام والمسلمین نظافت ایجاد شده که خود ایشان ید طولایی در حوزه مسائل علمی و تربیتی دارند، اظهار کرد: بخش کالبدی و طراحی این پروژه با تجربهای که دارم در زمان کم بسیار خوب پیش رفته است.
الگویی برای مدیران دولتی
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این تلاش برای ساخت این مجتمع بزرگ آموزشی و تربیتی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است که با مشارکت مردم تجهیز شده و الگویی برای ما مدیران دولتی است که وقتی از مردمیسازی سخن میگوییم و میگوییم مردم پای کار هستند یکی از مصادیقش همین پروژه است.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در همین شرایط سخت اقتصادی با کمک مردم و خیرین طی دو سال 90 میلیارد تومان به این پروژه آموزشی و تربیتی اختصاص داده شده است که نشان میدهد مردم پای کار هستند البته اگر ما مسئولان فرصت را برای آنها فراهم کنیم و اجازه نقشآفرینی به آنها بدهیم.
دکتر قالیباف یکی دیگر از ویژگیهای این پروژه را ساخت آن در منطقه حاشیهای شهر مشهد برشمرد و یادآور شد: ما باید این مناطق محروم را دریابیم چرا که حضرت امام (ره) فرمودند مستضعفین و محرومان ولینعمتان ما هستند. از ابتدای انقلاب تاکنون نیز دیدهایم که مستضعفین و محرومان پای کار انقلاب بوده و از جان خود نیز در راه انقلاب مایه گذشتهاند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این منطقه از مناطق محروم مشهد است که این مجتمع عظیم فرهنگی که ترکیبی از حوزه علمیه و مدارس ابتدایی و متوسطه و دارای مجتمعهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی است در آن ایجاد میشود و برای این مناطق اقدامی نو و جامع به شمار میآید که علاوه بر دانشآموزان بر فرهنگ محله و خانواده نیز تأثیرگذار است.
اولین کمک ما دولتیها
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تربیت حلقه مفقوده آموزش و پرورش است و در مدارس بیشتر به حوزه آموزش توجه میشود تا تربیت تصریح کرد: بنده از منظر خدمتگزار مردم در مجلس و شخصیت حقوقی خودم نسبت به این پروژه احساس مسئولیت میکنم، البته من همواره میگویم اولین کمک ما دولتیها به چنین پروژههایی این است که چوب لای چرخ مردم نگذاریم و وظیفه ما این است تا با تسهیلگری کمک کنیم از چنین ظرفیتهایی بهتر استفاده شود و کمکهای پیشبینی شده دولت نیز در این حوزه هزینه شود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه مجلس برای رفع ایرادات و ضعف آموزش و پرورش در آستانه اول مهرماه عنوان کرد: همواره یکی از دغدغههای ما در مجلس حوزه آموزش و پرورش بوده و ما این دغدغه را داشتیم که چرا در طی دو دهه باید در آموزش و پرورش ۸ یا ۹ وزیر تغییر کند لذا این حوزه یکی از بخشهایی است که در آن خوب عمل نکردهایم.
دکتر قالیباف افزود: وقتی ما از آموزش و پرورش سخن میگوییم در خصوص دو رکن معلم و مدرسه صحبت میکنیم و معتقدم همه ساختار آموزش و پرورش باید متمرکز بر این دو رکن باشد، به این معنا که فضای آموزشی و همه ارکان آموزش در جهت خدمت به معلم و مدرسه قرار گیرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بخشهایی که در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است حوزه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف به ویژه ارجحیت دادن تربیت به آموزش است.