نیرو سازی و انسان‌سازی مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام است

جمعی از علما، اساتید و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با حضور در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دیدار و گفتگو‌ کردند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج)، استاد نظافت در این دیدار صمیمانه با تاکید بر حفظ سنت‌های اصیل حوزوی و توجه بر روش‌های نوین آموزشی، به ذکر تاریخچه مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) پرداخت و گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی کار تربیتی را با 20 نفر طلبه در بالای یک مسجد آغاز و در سخت‌ترین شرایط ریل‌گذاری کردیم و در حال حاضر بیش از 250 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نیرو سازی و انسان سازی را مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام دانست و افزود: مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) چند گام ضروری را در حوزه آموزش و تربیت طلاب برای خود تعریف کرده است: اول قرآن و نهج‌البلاغه را محور کتب درسی قرار داده که رفع اشکال در حوزه‌های سنتی ماست. دوم انس با دعا را برای طلاب تقویت کردیم. سوم به سمت انفاق عملی حرکت کردیم چراکه بدون انفاق کسی به جایی نمی‌رسد.

ریاست مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه هم‌اکنون در کنار درس و بحث، انگیزه کار تربیتی دارند و به هویت‌بخشی در طیف جوان اهتمام می‌ورزند.

استاد نظافت در پایان برخی ویژگی‌های طلبه جامع را برشمرد و گفت: طلبه‌ی جامع چند ویژگی را داراست: 1. نسبت به راهی که می‌رود معرفت دارد 2. عالم و با سواد است 3. با تقوا است 4. اخلاق‌مدار است 5. بصیر و آگاه است 6. به نشاط و شادابی اهمیت می‌دهد.

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}