مجتمع حضرت مهدی (عج) بناست مرکز ثقل تربیت باشد

مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) میزبان جمع کثیری از امامان جماعت و هیات امنای مساجد منتخب مشهد مقدس بود که با پیام تصویری استاد قرائتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت در محل مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت مهدی (عج)، استاد نظافت در این گردهمایی صمیمانه با بیان حدیث شریف حضرت علی (ع) «حَقٌّ وباطِلٌ، ولِكُلٍّ أهلٌ»، اظهار داشت: جنگ حق و باطل همیشگی است و هر جبهه یارانی دارند، در این نبرد همه‌ی ما آزمایش می‌شویم که آیا تماشا چی هستیم؟! یا به درستی نقش‌آفرینی می‌کنیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ضمن بیان اینکه هر یک از ما باید یک سفیر تربیت باشیم افزود: نیت و هدف مجتمع حضرت مهدی (عج) این است که بستری برای تربیت باشد. در این راستا اتفاق عظیم و شگفت‌آوری را رقم زده است و با عنایت خداوند فاز سوم پروژه کلید خورده است.

ریاست مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) با اشاره به حدیث شریف «اَللّهُمَّ اَجْرِ لِلنّاسِ عَلى يَدِىَ الْخَيْرَ»، خاطرنشان کرد: هر کدام از ما باید یک نقشی داشته باشیم و هر کدام آرزویمان این باشد که در ساخت این مجتمع با همتی بلند سهیم باشیم چرا که بناست این مجتمع مرکز ثقل تربیت باشد.

ایشان همچنین با نظر به کلام خداوند متعال در قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن کریم از مسلمانان گله می‌کند و می‌فرماید: «وَ لَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ»، چرا دیگران را تشویق به خیر نمی‌کنید. بنابراین وظیفه هر یک از ما این است تلاش کنیم و به توصیه قرآن کریم عمل کرده و اگر در حال حاضر توان مالی نداریم انفاق کنیم، حداقل با خرج آبرو واسطه انفاق باشیم.

در ادامه همایش دکتر عبدالرضا حدادیان، مدیرعامل بنیاد خیرین در جمع حاضرین توضیحاتی پیرامون پروژه مجتمع، مدارس علمیه و مدارس آموزش و پرورش، مراکز فرهنگی وابسته و گستره فعالیت آن ارائه داد.

همچنین سردار جواد اکبیا، عضو هیات مدیره بنیاد خیرین در سخنانی ضمن تحلیل وضعیت خاورمیانه و نقش موثر ایران در منطقه در مقابله با ترویج گرایشات تکفیری، به تبیین رویکردهای مجتمع حضرت مهدی (عج) براساس نیازهای روز جامعه اسلامی پرداخت.

پایان بخش این همایش، بازدید میدانی حاضرین از بخش‌های افتتاح شده فاز یک از جمله ساختمان شماره یک حوزه علمیه پردیس برادران بود.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}